WeScore over de grens: ‘het helpt mij enorm om mijn zwemschool efficiënt te organiseren’
Ook over de grens is WeScore van de partij. In België worden de zwemlessen anders aangeboden en beheerd dan in Nederland. Maar dit maakt voor het gebruik van het systeem niet veel uit. “Voor mij is Wescore een onmisbare tool: ik kan met één klik facturen versturen, snel klanten mailen, en ik heb een duidelijk overzicht van wie betaald heeft en wie niet” aldus Géraldine Saey van Zwemschool Nagé.
Belgische zwemlessen versus Nederlandse
In België bestaat het schoolzwemmen nog waardoor veel kinderen tijdens hun schooltijd het zwemmen aanleren. Maar dit is niet in alle provincies aan de orde waardoor ook particuliere zwemscholen zwemlessen aanbieden. Het verschil met de Nederlandse zwemlessen zijn de kleinere groepen, veel privé lessen en de betalingen. Deze betalingen gaan per trimester, per periode of voor één jaar. Geraldine: “De agenda biedt een duidelijk overzicht van al mijn lessen: ik geef privé en groepslessen. Ouders kunnen hun kinderen eenvoudig afmelden voor een les vanwege ziekte of vakantie. Wat ik vooral fijn vind, is dat ze dan automatisch een lestegoed krijgen”. Ook Lieve Vanlaere van zwemschool Aurigoleau is het hiermee eens: “WeScore is een uitstekende tool voor de organisatie van onze zwemlessen. Het is prachtig ontworpen om inhaallessen te boeken en een overzicht te behouden.”
Voortgang en betalingen
Doordat WeScore niet met verschillende modules werkt kan elke zwemschool zelf bepalen hoe ze het systeem willen gebruiken. Dit maakt het systeem flexibel en makkelijk in gebruik voor ieder formaat zwemschool in de Benelux. Elke zwemschool kan zijn eigen manier van zwemlessen in het systeem zetten en daarbij combinaties maken van reguliere én privé lessen. Géraldine: “het is een geweldig systeem dat me enorm helpt om mijn zwemschool efficiënt te organiseren. Nieuwe klanten kunnen zich eenvoudig aanmelden via het formulier op mijn website, wat de administratie voor mij enorm verlicht. Ook de vooruitgang van de kinderen wordt netjes bijgehouden, zodat ouders kunnen zien hoe hun kind zich ontwikkelt.”
Voor Belgische zwemscholen zijn ook verschillend betaalopties mogelijk, denk hierbij aan contant, handmatig of betalingen via Bancontact. Vooral Géraldine vind dit laatste ideaal: “Alle betalingen gaan soepel via de app, wat voor mij een hoop gedoe scheelt.” Ook voor het personeel is het gebruik van een systeem een toegevoegde waarde. Lieve: “Het is zeer gebruiksvriendelijk voor het team, wat de samenwerking onderling en de efficiëntie binnen de zwemschool enorm bevordert.”
Support over de grens
Ondanks dat het kantoor van WeScore zich in Nederland bevindt, worden ook klanten over de grens up-to date gehouden. Elke twee maanden wordt er een nieuwsbrief gedeeld met alle updates en wordt de feedback vanuit Belgische zwemscholen serieus genomen. Zo is er rekening gehouden met de flexibiliteit die deze zwemscholen bieden: ouders wisselen van privé naar groep en andersom. Dit kan meerdere keren per jaar. Om dat mogelijk te maken hebben we binnen WeScore aanpassingen gemaakt voor deze zwemscholen. Géraldine: “de klantenservice is buitengewoon goed – ze staan altijd klaar om te helpen bij vragen of problemen. Ook in het weekend!”
Benieuwd wat wij voor jouw zwemschool kunnen betekenen? Neem contact met ons op!