"Luisteren naar de klant en hier ook aan -en meewerken"

Ik ben in april 2015 gestart met mijn eigen zwemschool, zwemschool Atlantic. Twintig jaar geleden maakte ik mijn eigen systemen op papier wat ik gebruikte voor mezelf en om de ouder te woord te staan. Het plannen en de administratieve processen regel ik al lange tijd niet meer op papier en sinds een jaar nu allemaal in WeScore. Maar hoe blij ik hier ook mee ben, de puzzelvis blijf ik voor de kinderen gebruiken.

Eva van Herwijnen-Kok
Zwemschool Atlantic
Website

Loopbaan

Eigenlijk zit ik mijn hele leven al in de zwemles-wereld. Op mijn zeventiende ben ik begonnen als schoonmaakster bij een zwembad. Later werd ik toezichthouder, instructeur en nu ben ik zwemschoolhouder. Voorheen zat ik bij zwemschool Akwaak maar toen daar mogelijkheden waren om het over te nemen, heb ik die kans gepakt en ben ik in 2015 Zwemschool Atlantic gestart. Al met al geef ik al meer dan 20 jaar met veel plezier zwemles. Ik zou niet anders willen.

Puzzelvis

Toen ik begon heb ik mijn eigen systeem gemaakt om progressie van de leerlingen inzichtelijk te houden en helder te kunnen communiceren naar de ouders. Ik heb destijds een bekende tekenaar benaderd en hij heeft toen samen met mij een puzzelvis gemaakt. Het idee achter de vis is simpel: per niveau krijgen kinderen een puzzelstuk tot ze bij diploma C zijn. Daarnaast krijgen ze per diploma ook een medaille; brons voor A, zilver voor B en goed voor C. Dit werkt super motiverend voor kinderen en is veel tastbaarder dan een (mobiel) scherm. Hierdoor is mijn doorstroom naar B én C is bij mij hoog; ze willen goud halen! Tegenwoordig gebruik ik de WeScore Zwemmen software voor alles rondom de zwemlessen: de communicatie naar de ouder en mijn eigen administratie.

Combineren

Ik heb een jong gezin en het combineren van de zwemschool hiermee is soms wel lastig. Maar ik geloof dat als je het allemaal goed afstemt, het zeker goed te combineren is. Je ontkomt er alleen niet aan dat je in de avonden de administratie moet doen en dit is soms wel lastig naar de ouders te vertalen. Nu weten de meeste ouders onderhand wel dat dit mijn werkwijze is. Een systeem dat je daarbij helpt en ondersteunt is superbelangrijk. Een goede voorbereiding is gewoon het halve werk. Zeker nu, met Corona, wil je de ouders zo snel en goed mogelijk up-to-date houden en je planning aanpassen naar de huidige werkwijze.

WeScore zwemmen

Voordat ik overstapte op WeScore heb ik lang gebruik gemaakt van een ander systeem. Met de jaren leerde ik hoe ik het makkelijkste en snelste met dit (oude) systeem kon werken. Ik heb de overstap naar WeScore gemaakt omdat ik niet meer het gevoel had dat ze naar mij luisterden. En daardoor kon ik niet meer met hen door één deur.

Voor mij is WeScore nog best nieuw en door mijn gezin heb ik niet (altijd) de tijd om mij volledig in het systeem te verdiepen. Daardoor voelt het alsof ik nog niet helemaal wegwijs ben in het systeem. Ik ben wel iemand die alles tot in de puntjes wil weten en dit ook graag zelf wil uitvogelen maar dat kost gewoon tijd. Ik ben wel erg blij met de constante ontwikkelingen in WeScore en communicatie naar ons toe. Ik word altijd goed geholpen door de klantenservice bij vragen. Elke maand zijn er verbeteringen of ontwikkelingen die gecommuniceerd worden in een nieuwsbrief. En dat vind ik belangrijk. Voor mij is WeScore een levend document dat met de tijd mee verandert.

vertrouwd door kleine en grote zwemscholen