Doet de telefoon het wel?
Iedereen herkent het wel: je bent net geconcentreerd met de administratie bezig en dan gaat (alweer) de telefoon. Een ouder heeft een vraag over de zwemles of de voortgang. Daarna moet je weer even denken waar je mee bezig was. Hoe kun je ervoor zorgen dat de telefoon wat minder vaak rinkelt en je beter door kan werken?
1. Delen van scores
Dankzij het score-onderdeel in WeScore heb je als zwemschool een goed overzicht op de vorderingen van de leerlingen. Zoals we in onze vorige blog al aangaven kun je deze vorderingen delen met de ouders via de scorepagina.
2. Persoonlijk berichtje
Met het delen van de scores maak je voor ouders inzichtelijk welke vaardigheden hun kind wel of niet beheerst. Daarnaast kun je ouders via de scorepagina ook gemakkelijk een berichtje sturen als je nog iets extra’s wil vertellen naast de scoreresultaten. Bijvoorbeeld: Jim vond het springen vorige week heel spannend, maar vandaag heeft hij ontdekt dat hij het kan! Of: Janneke heeft vandaag heel hard gewerkt in de les, ik ben heel trots op haar, maar helaas kan ik haar vandaag niet scoren. Dit is een simpel trucje om de ouder te laten weten dat er wel wordt geoefend en dat je aandacht hebt voor het kind.
De berichtjes die je verstuurd via de scorepagina verschijnen meteen in beeld als een ouder inlogt in de app. Ze kunnen niet rechtstreeks reageren op dit berichtje, maar indien nodig kunnen ze wel een nieuw bericht versturen.
3. Twee lessen geen voortgang
Nu hoef je natuurlijk niet meteen een berichtje te sturen als er geen voortgang te zien is in de scores. Als het systeem echter merkt dat een leerling twee lessen achter elkaar geen veranderende score heeft, geeft hij dit aan. Je ziet dan een uitroepteken verschijnen in de sidebar. Dit kan een reden zijn om even een berichtje te versturen voordat de ouder contact met jou opneemt.
4. Automatische mail met informatie
Naast deze persoonlijk berichten kun je ouders ook extra algemene informatie toesturen bij bepaalde gebeurtenissen. Om het jezelf gemakkelijk te maken kun je ervoor kiezen een automatische mail te laten versturen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de eerste zwemles en de promotie van een leerling naar een volgende niveau. Deze automatische mails stel je zelf op, dus je kunt zelf kiezen welke informatie je wil delen.
Op bovenstaande manieren kun je ouders veel algemene en soms specifieke informatie geven over de zwemles en de voortgang. Hierdoor creëer je meer tijd om andere zaken te regelen en rinkelt de telefoon wat minder vaak