Wat is het nut van scoren?
De ene zwemschool zweert erbij terwijl de andere zwemschool er niks van moet weten: scoren. Onder scoren verstaan we binnen WeScore het beoordelen van onderdelen/vaardigheden bij (zwem)leerlingen. Maar waar velen denken dat scoren alleen voor de ouders is, is het scoren van leerlingen voor iedereen binnen de zwemschool van waarde.
Voor de instructeur(s)
Laten we beginnen met hen die de scores invoeren: de instructeurs. Het verschilt per instructeur en per zwemschool hoe vaak er wordt gescoord. Echter kun je door het scoren van onderdelen je les beter voorbereiden: wat moet welke leerling nog oefenen en hoe kan ik dit met elkaar combineren?
Daarnaast geeft WeScore ook een beeld van de voortgang van de leerling ten opzichte van het lesplan. Dit helpt de instructeur om te bepalen of de leerling het gaat redden qua aantal lessen of niet. In plaats van te moeten tellen, informatie zoeken en terugkijken geeft WeScore getallen en een voortgangsicoon. Zo helpt het systeem de instructeur(s) om de lessenindicatie per leerling per niveau in de gaten te houden.
Voor het management
Dankzij het bijhouden van de scores krijgt het management / de coördinator ook een beter beeld op de voortgang van de leerlingen. Welke leerlingen doen er wat langer over en hebben extra aandacht nodig? Of met welke ouders moet ik even contact opnemen? WeScore verzamelt de leerlingen voor jou in verschillende overzichten op jouw gepersonaliseerde Dashboard.
Doordat de instructeur beter zicht heeft op de lessenindicatie en deze eventueel per leerling kan aanpassen, heeft het management ook altijd een actueel overzicht van deze leerlingen. Daarnaast kan het management na verloop van tijd ook goed zien bij welke niveaus eventueel de uitdaging ligt en hier het lesplan op aanpassen.
Het is ook mogelijk om wel bovenstaande voordelen te hebben maar dit niet zichtbaar te maken voor de ouder(s). Dit is een instelling die jij als zwemschool bepaalt.
Voor de ouders
Het voordeel van een voortgangspagina is dat de ouder inzicht heeft op de onderdelen die geoefend worden – eventueel per niveau. Zodra er een onderdeel beter gaat, ziet de ouder dit terug. Maar ook wanneer een leerling moeite heeft met een bepaald onderdeel, kan de ouder dit terugzien. In WeScore kun je gebruik maken van drie of vier ‘stappen’ per onderdeel; dit geeft de mogelijkheid om de ouder ook progressie te laten zien.
Zelfs als je als zwemschool geen scores invoert, kan een overzicht van vaardigheden voor de ouder een toegevoegde waarde zijn.